04 mai, 2011

Vår og sommer og sol og mai :)

Jada, den tida går veldig fort!
Solen har allerede varmet opp litt, vi har skiftet måned fra april til mai - sommeren kan endelig starte på ordentlig :)

Men først, her har dere en liten bildeoppdatering fra mars og april :)

Vi har vært på båttur med Stena Line (med SPA!), hvor Terje måtte prøve ut slike artige ting som "rengjort lugar"-båndting... Så var i alle fall han klarert :)

Jeg gikk i havn i Fredrikshavn og tok meg en liten titt. Det var midten av mars, mye snø i Norge, men her var det helt klart, og strålende sol! Det var helt nydelig :)

Terje har hatt bursdag. Han var bortreist den helga, men jeg lagde likevel en liten oreokake til han. Slik ser det ut på kjøkkenbenken når man lager kake klokka ett lørdags natt...

Jeg tror han ble glad - han spiste i hvert fall villig :)

Så møtte vi John Freddy og Hilde på Egon en søndag. JF hadde bursdag, og fikk dessert-overraskelse av Hilde - storfornøyd :)
(Legg merke til ballongene som er festet i stolen, vi fikk desverre ikke til å løfte han med de)

I påsken kjøpte vi oss gassgrill! Uten bil må en bruke alternative måter å frakte den på. Jeg hadde tenkt å ta bilde av handlevognen når den sto midt i stua og, men glemte det..
Gassgrillen skapte oss flere utfordringer, men vi har kommet gjennom de, så nå koser vi oss med ordentlig grill når anledningen byr seg :)

I går ordnet jeg til og med litt blomster på balkongen. For aller første gang har jeg plantet blomster ute, og for aller første gang har jeg omplantet inneplantene mine! *stolt jente*
Og jeg synes nå resultatet ble ganske så bra også - det gjenstår bare å se hvor lenge plantene har lyst til å leve nå da :p


Så nå når mai endelig er kommet til oss, får vi håpe finværet holder seg (kommer tilbake)!

Ønsker alle mine (to) lesere en god vår - kos dere i solen og skap mange nye minner :)


-alicejenta-

Ingen kommentarer: