01 juni, 2011

Juni allerede?

Plutselig sto det juni på kalenderen, og jeg har ikke oppdatert bloggen min på altfor lenge - igjen.
Tror det har noe å gjøre med at jeg er altfor dårlig til å legge over bilder, og hva er vel et blogginnlegg uten bilder?

Så - hva har så skjedd siden sist? I grunn ikke så veldig mye.
Men jeg har vært på kurs for tidligere tilitsvalgte i NITO-Studentene, noe som var veldig koselig og litt nyttig. Her møtte jeg flere hyggelige folk jeg ikke har så mye kontakt med enda, og vi hadde en trivelig natt på Hotell Hadeland - der NITO-Studentene har sitt faste møtepunkt, og vi kommer aldri til å glemme maten de serverer her, eller minnene vi har fått gjennom lange møter og netter. Så det var en dag med mimring og konferanse om NITO, og i hovedgrunn hvordan de kan utvikle seg videre - idèer og brainstorming.
Desverre har jeg ingen bilder fra denne happeningen, ettersom kameraet mitt lå hjemme :(

Vi har også vært på tur til København! Min mamma fylte 60 år og inviterte hele sirkuset med på båttur, hotell i København og Tivoli. Når jeg sier "hele sirkuset" så mener jeg hele familien - for det er ofte slik det er med tre barn og syv voksne (som ikke nødvendigvis er så veldig voksne bortsett fra fødselsår på fødselsattesten). Det innebærer mye latter, mye babling, mye skrik og mas, mye stress og mye kos. Og det var akkurat det det ble og. Vi hadde en veldig bra tur!

Turens yngste - og 60 år!

Mamma og pappa hadde suite på turen nedover, med egen balkong og jakuzzi! (og fri bar)

Eldstegutten leker seg på privat dekk tilhørende suiten
Det blåste veldig ute på dekk, så her gjaldt det å holde fast kjolen og alt man hadde! Her prøver jeg så godt jeg kan :)
Verdens høyeste mann... og meg... Fin høyde da :p
Terje fikk to nye venner på turen :)
Ja, vi hadde en utrolig fin, men slitsom tur. Det var litt godt å komme seg hjem til senga si også.
Det jeg savner mest er faktisk middagsbuffèen vi hadde på vei oppover, den var helt fantastisk, og noe jeg absolutt kommer til å gjenta neste gang jeg er på en slik tur!
Tusen takk, mamma og pappa, for at vi fikk være med :)
----------------------------------------------------------------
I og med at sommeren nå har kommet, så har jeg endelig fått noen blomster på plass på balkongen!
Er i grunn ganske så fornøyd altså - blomster gjør det så mye koseligere synes jeg :)
(ja, jeg er vel kanskje begynt å bli gammel)

------------------------
På søndag var vi innom et loppemarked i nærheten her vi bor. Vi skulle egentlig bare kikke, men da vi kom over noe så kult som dette bordet, var vi bare nødt til å kjøpe det!
(den blåfargen under er mer synlig på bildene enn i virkeligheten, men jeg har lurt på å spraymale underdelen så den og blir helt svart. Hva tror dere?)
Nå ler vi hver gang vi kommer inn i stua :p

Vi kjøpte også to kommoder i tre som jeg skal pusse ned og opp, bare jeg får tak i pussemaskin og noen tips til hvordan jeg bør gå fram. Jeg behøver jo ikke finne opp hjulet på nytt :p
Så bare kom med tips og råd, da blir jeg veldig glad :)

Ellers er det himmelspretten i morgen, musikkfest på lørdag, og øl- og matfestival fra torsdag-lørdag. Så det er nok å finne på uten penger, når NAV surrer med utbetalingen av dagpenger...

Jeg ønsker meg gjerne besøk, en tur i en av Oslos parker sammen med godt selskap eller andre ting man kan finne på uten penger. Just give me a call :)


Ha en fin helg alle sammen, og kos dere i det nydelig sommerværet!

" I juni har et regnskyll lite å si. En time etter uværet kan en knapt merke at den vakre, lyse dagen har gått. Jorden blir om sommeren likeså fort tørr som et barnekinn." (Victor Hugo)

-alicejenta-

Ingen kommentarer: