13 august, 2011

Oppdatering - endelig med bilder :)

Her går dagene fort unna, det er mye å ta seg til, og jeg er ikke så ofte på hotellrommet og får oppdatert meg på nett.

Hatt fri i to dager. To dager jeg brukte til å slappe av litt og utforske området. Og selvfølgelig innebærer det også en tur til party-streeten! Jeg er ikke så mye på stranda, det er så varmt og så store bølger at det samlet gjør at jeg gjerne finner på andre ting i stedet. Har kjøpt meg badering da, så kanskje jeg tør å gå i vannet igjen etter et lettere panikkanfall her om dagen :p


Jeg har alltid lurt på hvorfor folk orker å sitte ved bassengkanten på hotellet de bor på, når de har en strand rett ved siden av, men her har jeg jo faktisk fått svaret da.. Hehe... Og har faktisk selv benyttet meg av muligheten. Bassenget er avkjølende, og man slipper sand overalt. I tillegg har jeg jo ikke så mye tid til å nyte solen ettersom jeg enten jobber sent og sover lenge, eller legger meg tidlig for at jeg skal opp tidlig. Men "tidlig" her betyr ikke nødvendigvis det samme som i Norge da. Det er jo alltid noe som skjer, alltid noe sosialt selskap man møter i døra på vei hjem. Akkurat sånn jeg liker det :D Og ikke minst slippe TV og skjerm når jeg ikke er på jobb! Helt fantastisk herlig :)

Har vært og utforsket Alanya Bazar også, det var litt en av slitsom opplevelse! Nei, tror jeg skal takke meg til kjøpesentrene heretter. man blir jo jaga inn i butikkene omtrent, og skal søren meg ikke slippe ut før man har kjøpt noe. Ikke så lett når man er altfor snill, hehe...

Tenkte på forhånd at man ikke bruker så mye penger ettersom alt er inclusive her, men man blir litt lei av maten og hotellet, spesielt når man har fri, så da går man heller ut og spiser. Ikke for det, det er jo ikke allverdens av kostnader på det heller, men tilsammen blir det jo fort en del. I tillegg til at man må kjøpe nye klær ettersom det er billigere enn å vaske de :p Hehe..

Ellers begynner man å komme inn i rutiner her, og bli kjent med både området og hvordan ting fungerer. (dog housekeeping fortsatt ikke helt fungerer). Vi lever, som nevnt tidligere, i en egen liten boble, hvor vi ikke tenker uker eller hvilken dag det er - her er alle dager hverdager!

Telefonen min pleier å være stille fra før av, men nå er den så stille at jeg begynner å lure på om den lever :p Hehe.. Men det koster ikke noe å motta SMS, kun å sende selv, eller samtaler begge veier. Så det er bare å sende på SMS, det er bare koselig å motta bekreftelse på at det fortsatt er liv andre steder! Bare ikke forvent svar :)

Strawberry Daquiri- klem
-alicejenta-

Ingen kommentarer: