10 august, 2011

Rapport fra Alanya!

Nå har jeg vært i Alanya i fire dager, men det føles lenger.

Jeg storkoser meg sammen med fantastiske kolleger, sol og varme (40 grader), mye svetting, pils, paraplydrinker, strand, meterhøye bølger og undervannsstrøm, tyrkere som snakker gebrokkent norsk, eurotrance (mye!), norsk musikk (som Plumbo og DDE), flammekastere, tuting i trafikken, solkrem, rar mat, norske flagg, og jobb!

Har vært på stranden og fått litt farge allerede også. Men jeg liker ikke å bade, ettersom bølgene skyller deg overende og innover, mens undervannsstrømmen drar deg utover igjen. En liten badetur er som en lang treningsøkt. I vannkanten er det helt fantastisk å sitte, bare kjenne bølgene som skyller over deg!

Maten her er så som så, noe er veldig godt, andre ting er bare... rart, rett og slett. Har for det meste spist på hotellet eller på jobb, men i går var vi ute på en restaurant kalt "ev restaurant". Og den var faktisk ikke norsk, men dansk! Tjohoo... Rundt hotellet vi bor på er det nemlig bare norske flagg, norske restauranter hvor kelnerne snakker norsk til deg, og såklart har de TV med norske kanaler - her viser de landskamper i fotball - til stor glede for noen.

Hotellet er helt greit, her har jeg også eget dobbeltrom, altså plass til besøk :) *hint hint*

Jobben er kjempegøy, trives veldig godt. Har hatt en fridag i dag, det gjør ikke akkurat vondt dèt.. I morgen tenkte jeg å prøve meg på hamam (tyrkisk bad) med peeling og massasje, 25 euro for 2 timers behandlig skal man ikke klage over :)
Og kanskje jeg får ridd på en kamel også?

Her nede lever vi i vår egen lille boble, og hverdagen hjemme i Norge er laaaangt unna! Skulle gjerne gitt dere noen bilder så dere kan se hvor vondt jeg har det her nede, men det får bli senere. Jeg kunne også fortalt mye mer, men nå har dere i alle fall fått en liten oppdatering fra varmere strøk, jeg kan jo ikke la dere misunne meg altfor mye :p


Håper alt går bra med dere hjemme i Norge og at dere nyter den siste rest av sommer :)


Solkremklemmer
-alicejenta-

Ingen kommentarer: